Fulltextové vyhledávání

ZPĚT

Dálnice Brno – Vídeň

Nový ministr dopravy – nová prohlášení

Úsek dálnice A5 ze Schricku do Poysbrunnu o délce 25 kilometrů, který má být uveden do provozu v roce 2017, je dalším krokem k vytvoření vynikajícího dopravního spojení mezi Vídní a Brnem. Slavnostního zahájení stavebních prací se zúčastnili mj. rakouský ministr dopravy Alois Stöger, dolnorakouský zemský hejtman Erwin Pröll a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

Šest let politici diskutují o nové rychlostní silnici R52 z jihu Moravy do Rakouska. Zatím se nekoplo do země. Nový ministr dopravy Dan Ťok slibuje, že se stavbou letos pohne. Dohodu o stavbě dálnice do Vídně podepsali zástupci české a rakouské vlády už v roce 2009. Zatímco ministrů dopravy se od té doby vystřídalo devět, v otázce rychlého silničního propojení s jižními sousedy se nepohnulo téměř nic. Nový šéf dopravního resortu Dan Ťok (ANO) však slíbil při své první ministerské cestě do Brna, kde dosud dlouhá léta působil jako manažer v několika firmách, že tento rok bude klíčový. Jenže ani to neznamená, že na stavbu hned vyjedou bagry. Společně s hejtmanem Michalem Haškem (ČSSD) si dali za cíl dořešit výkup pozemků u Mikulova a vyřídit další nezbytnou administrativu. Už letos tak chce Ťok docílit, aby začala stavba obchvatu Mikulova, která je součástí nové cesty do Rakouska. „Je to naše priorita. Chceme co nejdříve plnohodnotnou rychlostní komunikaci na Vídeň. Můžeme začít stavbou obchvatu kolem Mikulova,“ prohlásil Ťok. Zároveň poznamenal, že se netrpělivě čeká, až si Jihomoravský kraj dořeší Zásady územního rozvoje (ZÚR). Bez tohoto významného dokumentu totiž nemohou vzniknout velké dopravní stavby, jako právě dálnice a obchvaty. Hašek ale oponuje, že na územní plán se čekat nebude. Hotový totiž bude nejdříve příští rok.

Chcete se zeptat?

Ing. Eva Farkačová
ecoplus International Tschechien s.r.o.
Fügnerovo náměstí 3/1808
CZ-120 00 Praha